vrijdag 8 mei 2020

Meimaand - Mariamaand

Maria koesterde en beschermde haar kindje met zorgende handen. Ze had net als alle mama’ s en papa’s heel veel dromen voor haar Zoon. 
We leven nu allemaal heel zorgend en hoopvol voor en met elkaar.

Hierbij een mooi lied over hoop van Tom Rosenthal.
                         
Het handje van Fatima verwijst naar de dochter van Mohammed. In de joodse traditie wordt deze de hand van Mirjam genoemd.

Wat zijn je dromen voor de toekomst? Waar hoop je op? Wat wil je de mensen die je in je hart draagt toewensen? Waar wil jij mee zorg voor dragen?, … 

Teken of schrijf in getekende handen wat je dromen zijn. Hoe droom jij de wereld, je school, ….Waar wil jij je voor inzetten? Een wens voor de klasgenootjes, (plus)mama,(plus)papa, oma, opa, juf of meester …kan uiteraard ook. 

Gebed: 

Maria
Als ik naar mijn handen kijk, dan voel ik me blij. Mijn handen kunnen zoveel. Mijn handen gebruik ik ook vaak om anderen te helpen. Vandaag, lieve Maria, hou ik mijn handen open voor jou. En ik denk aan alle goede dingen die in deze wereld kunnen gebeuren dankzij onze handen. 
Amen

Uit de godsdiensthoek als blik op de wereld – An De Clerck en Inse Van Rossom